Картинки по запросу Булінг

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД “БОБРИЦЬКЕ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНЕ  ОБ’ЄДНАННЯ” ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ – ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ” ВЕЛИКОДИМЕРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Н А К А З

22 лютого 2019 року                      с. Бобрик                                                № 21-г

Про запобігання булінгу

Відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», статті 11 Закону України «Про запобігання і проти дію домашньому насильству», Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання і протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658, Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19 серпня 2014 року № 564/836/945/577, наказу департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 11 січня 2019 року № 09 «Про запобігання булінгу в системі освіти Київської області», методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами, затверджених наказом  Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року № 1047, листа Міністерства освіти і науки України від 29 грудня 2018 року № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», з метою попередження в системі освіти Великодимерської громади булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від булінгу та ефективного реагування на факти насильства в закладах освіти, керуючись частиною 8 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Розпорядження Виконавчого комітету Великодимерської селищної ради № 26 від 21 лютого 2019року

Н А К А З У Ю :

1.Призначити заступника директора з НВР (дошкільна освіта) Макушненко Г.М., соціального педагога Богданович Г.Г. та практичних психологів Слуговину Ю.М. і Надточій О.В. відповідальними  за здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства (булінгу) та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої дитини чи інших осіб;

2.Секретарю НВО Зуб О.М.  внести до посадових інструкцій усіх педагогічних працівників обов’язок запобігати насильству (булінгу) проти дітей, у тому числі з боку дітей, вчасно виявляти випадки булінгу та вживати невідкладних заходів реагування;

  1. Працівникам НВО:

3.1. своєчасно реагувати на повідомлення про випадки жорстокого поводження з дітьми (булінгу) або загрози його вчинення та вживати відповідних заходів для його припинення;

3.2.. забезпечити соціально-психологічний супровід здобувачів освіти, постраждалих від булінгу;

3.3. своєчасно інформувати про дитину, яка постраждала від жорстокого поводження або стосовно якої існує загроза його вчинення, відділ освіти виконавчого комітету Великодимерської селищної ради;

4.Заступникам директора з НВР Макушненко Г.М. та заступнику директора з ВР Гузій Н.М.:

4.1. розмістити на веб-сайтах закладів освіти інформаційні матеріали про запобігання та протидію булінгу, номери телефонів організацій та установ, служб підтримки, до яких можуть звертатися постраждалі особи;

4.2. передбачити розгляд питань щодо виявлення фактів насильства та запобігання їх повторенню на засіданнях педагогічних рад, нарадах, батьківських зборах тощо.

 

 

 

 

Директор НВО                                                                              О.Гарачук

З наказом ознайомлені:

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

Відповідно до Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який набрав чинності 19.01.2019 року Верховна Рада України постановила:

Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):

1) частину другу статті 13 після цифр “173” доповнити цифрами “173-4”;

2) доповнити статтею 173-4 такого змісту:

“Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

2. У Законі України “Про освіту” (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380):

2) частину другу статті 25 «Права та обов’язки засновника закладу освіти» доповнити:

  • «здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
  • сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу».

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

• систематичність (повторюваність) діяння;

• наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

• дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого”;

2) частину другу статті 25 «Права та обов’язки засновника закладу освіти» доповнити:

  • “здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
  • сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу”.

3) частину третю статті 26 «Керівник закладу освіти» доповнити :

• “забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

• з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

• розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

• забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

• повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти”.

5) у статті 53 «Права та обов’язки здобувачів освіти»:

У частині першій Здобувачі освіти мають право:

• Захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою.

• На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)”.

Частину третю доповнити:

Здобувачі освіти зобов’язані: “повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб”

* Заява складається заявником власноруч.

* Заяву можуть подавати особи, яким виповнилося 14 років. Якщо свідком випадку булінгу стала особа, яка не досягла 14 років, то заяву подають батьки або особи, що їх замінюють.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

Відповідно до листа МОНУ від 29.01.2019 №1/11-881 “Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчіх актів України щодо протидії булінгу (цькування) від 18.12.2018 №2657-VIII”

В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, створеної у закладі освіти з розгляду випадків булінгу, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Виконується рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування ) та накладаються адміністративні стягнення:

– Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(850 та 1700 гривень відповідно)або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

– Така ж поведінка,вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

– За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років,тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Поради батькам, вчителям, дітям

Кіберсекстінг і секстинг, в чому небезпека?

Серед молоді в сучасному світі поширений секстинг і кіберсекстінг. Не так давно про такі дії навіть й не чули. У вас може виникнути питання: «Що означають ці поняття і чи займається цим ваша дитина?»

Ці дії ( секстінг або кіберсекстінг) означають розсилку сексуально збудливих повідомлень, непристойних фотографій або відео за допомогою мобільного телефону або Інтернету.

Для багатьох сімей, де є підлітки, це є проблемою. Ви б хотіли обговорити це з дитиною, але як?

Спочатку потрібно розібратися, чому деякі молоді люди розсилають за допомогою телефону непристойні зображення і чому це повинно хвилювати вас.

Причини

• Підлітки, посилаючи непристойні повідомлення, фліртують з тим, хто їм подобається.

• Буває, що підліток, піддається наполегливим умовлянням свого друга.

• Іноді масову розсилку фотографій роблять, щоб розважити своїх друзів або помститися за розрив відносин.

Не важливо з якої причини, але, підліток, озброєний мобільним телефоном, здатний створити чимало проблем. У книзі «Кібербезпека» зазначається: «Одним натиском на кнопку можна зламати життя» (CyberSafe).

Чи знаєте ви, що фотографія, яка вже потрапила в кіберпростір, вже не під контролем, і ніхто не знає, як вона буде використовуватися. Згідно з науковими дослідженнями багато підлітків відчували глибокий емоційний стрес і здійснювали необдумані вчинки, які в деяких випадках неможливо було виправити. Це можна навіть назвати свого роду цькуванням людини.

У зв’язку з секстингом встають також питання правового характеру. У деяких країнах людям за такі дії пред’являють звинувачення в розповсюдженні дитячої порнографії і заносять в список сексуальних правопорушників!

Батьки! Якщо ваші імена вписані у договір на надання послуг мобільного зв’язку або Інтернету і ви не вжили заходів, щоб ваша дитина не займалася розсилкою непристойних знімків, то ви можете понести юридичну відповідальність.

Що робити в такій ситуації?

Встановіть правила. Ви, як батько, маєте право бути в курсі того, яка інформація зберігається в телефоні вашого сина чи доньки, але ви можете встановити для нього правила і попередити про наслідки їх порушення. Пам’ятайте: Діти повинні бути слухняні своїм батькам, бо це правильно! Це принцип.

Надайте допомогу в розумінні цієї проблеми. Наприклад, можна сказати: «Є різні думки про те, що таке секстинг. А як думаєш ти?». Або:« Які фото, на твій погляд, можна назвати непристойними?». Або:« У деяких країнах вважається злочином, якщо неповнолітній посилає іншому неповнолітньому чиєсь фото в оголеному вигляді. Як ти думаєш, це правильно?». Або:« Чому секстинг аморальний?». Вислухайте дитину, як вона міркує. Спонукаєте дитину гарненько подумати перш, ніж натиснути кнопку «послати фото», тому що через застосування ви навчите їх привчати їх розум розрізняти добро і зло.

Підготуйтеся до можливої ситуації заздалегідь. Ви можете сказати своїй дочці: «Уяви, що хлопець наполягає, щоб дівчина прислала йому відверте фото. Як їй бути? Поступитися, щоб не втратити його дружбу? Відмовитися, але продовжувати з ним фліртувати? Розірвати стосунки? Розповісти все дорослим?». Допоможіть донці поміркувати. Такий же підхід можна застосувати і до сина. Адже ніхто не відміняв мудре прислів’я: «Що людина посіє, те й пожне»

Краще розвивати любов до добра. Наскільки для вас і вашої дитини важлива хороша репутація? Якою людиною він хоче стати? Як відіб’ється його поведінку на майбутньому в отриманні професії або навчання. Чи буде дитина згодом поважати себе, якщо б принизив іншу людину, розіславши його фото в непривабливому вигляді? Зайняла б ваша дитина, як ви вважаєте, тверду позицію в питаннях моральності?». Допоможіть йому мати « чисту совість.

Подавайте хороший приклад. Будьте чисті самі і нелицемірні. Чи показує ваше життя, що ви самі цінуєте ці якості? У книзі «Кібербезпека» говориться: «Нам самим потрібно бути хорошим прикладом і не дивитися непристойні і протизаконні зображення і сайти».

Порада

Якщо вам чи вашій дитині-підлітку ніяково говорити про секстинг, можна спробувати наступний підхід:

• Ви можете привести чужий приклад, який трапився з вашими знайомими. Запитайте: «Зараз багато говорять про секстинг. Він дійсно настільки популярний?».

• Дізнайтеся його ставлення до всього цього. Можна запитати: «Чи замислюються люди про наслідки секстингу?».

• Запропонуйте йому: «Давай подумаємо, що ти будеш робити, якщо тобі пришлють непристойне СМС?».