Сторінка Ганжі І.В., вчителя початкових класів

P1190710Ганжа Інна Володимирівна

Особистий блог         https://menewblogaddress12.blogspot.com

Вчитель початкових класів КЗ “Бобрицьке НВО ЗЗСО-ЗДО” Великодимерської селищної ради, вчитель І категорії, викладач української мови й літератури

Досвід педагогічної роботи – 14 років

Педагогічне кредо: “Посієш вчинок – пожнеш звичку,  посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю”

Життєве кредо: “Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе”

Теми самоосвіти:

Використання інноваційних освітніх технологій у школі І ступеня.

Екологія дитинства. Використання здоров’язбережувальних технологій у навчанні молодших школярів.

Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання.

Формувальне оцінювання. Презентація
                         Переможці інтерактивного конкурсу “Колосок весняний – 2018”. Усі сертифікати золоті! Дякуємо Катерині Михайлівні і  батькам.

img_20180910_082638

                              Участь у виставці квіткових композицій
Дякуємо за допомогу мамам і бабусям. Правда ж, гарні квіти виростили?

img_20180921_122512 img_20180921_122534

 Проект “Моє село без сміття”
 Учні 2 класу ініціювали проект Моє село без сміття  , до якого було залучено учнів початкової школи, а згодом і всієї  школи. Так ми взяли участь в одній з наймасштабніших акцій у світі “World cleanup day”. А також долучилися до короткочасного екологічного проекту-тижня, розробленого вчителем та учнями 3 класу, що вивчають курс “Моя щаслива планета”: малювали на тему екології, створювали запрошення про залучення до акції, спілкувалися з місцевою владою про доставку піску на дитячий та спортивний майданчик та збирання й утилізацію пластикових кришок, пляшок, батарейок.

img_20180920_113848 img_20180920_115004 img_20180920_114117

 Проект “Я вивчаю українську мову”  
розпочато у 1 класі 26 лютого. Учні познайомилися з технологією створення й використання лепбуків, займаються їх виготовленням разом з батьками. Вже є перші результати роботи в проекті, дехто з учнів презентував власні лепбуки. Творчість, ініціатива, відповідальність, активність, небайдужість – риси, які допомагають першокласникам у підготовці проекту й сприяють навчанню. Успіхів вам!

dsc00128 dsc00129 dsc00130

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Буккроссинг у 1 класі

img_20180502_074106

 

img_20180502_074043

Робота в малих групах на уроці української мови. Використання матеріалів дитячого журналу “Джміль”

img_20180504_091002

img_20180504_090838

img_20180504_090802

Хвилинки-руханки

img_20180423_090509 img_20180423_090541 img_20180423_090526

Чому наші діти нудьгують в школі, легко розчаровуються і не мають справжніх друзів?      (За матеріалами)

Я –  Вікторія Прудей – канадський ерготерапевт (occupational therapist) з 10-річним стажем роботи з дітьми, батьками і вчителями.

За роки своєї професійної діяльності я спостерігаю у дітей страшну тенденцію до зниження соціальної, емоційної та академічної активності, а також різке збільшення кількості ненавченості, гіперактивності та інших психологічних порушень.

Сучасні діти приходять до школи, будучи емоційно недоступними для навчання, і в нашому сучасному способі життя є багато факторів, які сприяють цьому. Як ми знаємо, мозок пластичний і податливий. Завдяки навколишньому середовищу ми можемо зробити мозок «сильнішим» або «слабкішим». Я впевнена, що, незважаючи на всі наші найкращі спонукання, ми, на жаль, направляємо розвиток наших дітей в невірному напрямку. І ось чому:

1. Вплив технологій

Використання технологій (телевізор, планшет, смартфон) як безкоштовного бебісіттера (насправді, не такого вже й безкоштовного). Розплата буде не за горами. Ми розплачуємося нервовою системою наших дітей, їх увагою і їх здатністю відкладати задоволення на пізніше, на десерт. У порівнянні з віртуальною реальністю, повсякденне життя нудне. Коли діти приходять на урок, вони стикаються зі звичайними голосами людей та адекватною візуальною стимуляцією, на противагу розповсюдженим графічним вибухам і спеціальним ефектам, які вони звикли бачити на екранах. Після постійного знаходження в віртуальній реальності, обробка інформації на уроці стає все більш складним завданням для наших дітей, тому що їх мозок звикає до високих рівнів стимуляції, які забезпечують відеоігри. Нездатність обробляти більш низькі рівні стимуляції погіршує готовність дітей вирішувати академічні завдання. Технології також емоційно віддаляють наших дітей від їх сім`ї. Доступність батьківських емоцій є важливим живильним компонентом для мозку дитини. На жаль, ми свідомо позбавляємо наших дітей цих емоцій.

2. Діти отримують все, що вони хочуть, і коли вони хочуть

«Я голодний!» – «Зараз я куплю тобі щось перекусити». «Я хочу пити!» – «Ось автомат з напоями». «Мені нудно!» – «Пограй з моїм телефоном!» Здатність відкладати задоволення є одним з ключових факторів для майбутнього успіху. У всіх нас найкращі наміри – зробити наших дітей щасливими, але, на жаль, ми робимо їх щасливими тільки в даний момент, але нещасними в довгостроковій перспективі. Уміння відкласти задоволення означає здатність функціонувати в умовах стресу. Наші діти поступово стають все менш підготовленими до боротьби навіть з незначними стресовими ситуаціями, які в кінцевому підсумку стають величезними перешкодами для їх успіху в житті.

Нездатність відкласти задоволення часто проявляється на уроках, в торгових центрах, ресторанах і магазинах іграшок в той момент, коли дитина чує «Ні», тому що батьки привчили мозок своєї дитини негайно отримувати те, що він хоче.

3. Діти правлять світом

Ось що я чую від батьків постійно: «Мій син не любить овочі». «Вона не любить рано лягати спати». «Він не любить снідати». «Вона не любить іграшки, але вона відмінно поводиться зі своїм IPad». «Він не хоче одягатися сама».« Вона лінується їсти сама». Відколи це діти почали вказувати батькам, як їх виховувати? Якщо все їм дозволити, то все, що вони будуть робити, це їсти макарони з сиром і тістечка з кремом, дивитися телевізор, грати на планшетах і лягати спати о 12 годині ночі. Яку користь ми їм приносимо, даючи їм те, що вони ХОЧУТЬ, якщо ми знаємо, що це ДО ДОБРА не приведе? Без правильного харчування і здорового нічного сну наші діти прийдуть у школу роздратовані, неспокійні і неуважні. Крім того, ми доносимо до них неправильну думку. Вони дізнаються, що вони можуть робити те, що вони хочуть, і не робити те, що вони не хочуть. Поняття «потрібно робити» відсутнє. На жаль, для того, щоб досягти своїх цілей в житті, ми повинні робити те, що необхідно, і це не завжди те, що нам подобається робити. Наприклад, якщо дитина хоче бути відмінником, вона повинна старанно вчитися. Якщо вона хоче бути успішним футболістом, вона повинна тренуватися щодня. Наші діти прекрасно знають, чого вони хочуть, але їм дуже важко робити те, що необхідно для досягнення цієї мети. Результат – нездійсненні цілі і розчарування.

4. Нескінченне веселощі

Ми створили штучний світ для наших дітей. Там немає нудних моментів. Коли дитина затихає, ми біжимо, щоб розважити її знову, тому що в іншому випадку ми вважаємо, що не виконуємо наш обов’язок по вихованню дітей. Ми живемо в двох різних світах: у них є свій світ «веселощів», а у нас свій світ «роботи». Чому діти більше не допомагають нам на кухні або з пранням білизни? Чому вони не збирають і не приводять до ладу свої іграшки? Це монотонна робота, яка тренує мозок, розвиває працездатність і вміння функціонувати під час періодів «нудьги» – ті ж самі «м’язи» потрібні, в кінцевому рахунку, для навчання в школі. Коли діти приходять у школу і їм необхідно щось записувати, вони кажуть: «Я не можу. Це занадто важко. І занадто нудно ». Чому? Тому що нескінченні веселощі не розвивавають навиків працездатності: їх розвиває праця.

5. Обмежена соціальна взаємодія

Ми всі зайняті, тому ми даємо нашим дітям гаджети, щоб вони теж були «зайняті». Раніше діти грали на вулиці, де в безсистемному природному середовищі вони розвивали свої соціальні навички. На жаль, технологія замінила час прогулянок у дворі. Крім того, технологія зробила і батьків менш доступними для соціальної взаємодії з дітьми. Очевидно, що наші діти все більше і більше відстають … адже цифровий “бебісіттер” не пристосований допомагати дітям розвивати соціальну комунікацію, яка потрібна для подальшого успіху в житті!

Мозок, як і м’язи, навчається і тренується. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина їздила на велосипеді, ви вчите її навичкам їзди на велосипеді. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина могла  чекати, ви повинні навчити її терпінню. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина не мала проблем з спілкуванням, ви повинні навчити її соціальним навичкам. Аналогічна схема використовується і для набування інших навичок. Немає ніякої різниці!

Ви можете змінити життя вашої дитини шляхом тренування його мозку так, що ваша дитина буде успішна в соціальній, емоційній та академічній діяльності.

Ось мої поради спеціаліста:

1. Обмежте доступ до технологій і відновіть емоційний зв’язок з вашими дітьми

  • Здивуйте їх квітами, поділіться посмішкою, защекочіть їх, залиште милу записку в їх рюкзаку або під подушкою, здивуєте їх, забравши на обід зі школи, танцюйте разом, плазуйте разом, бийтеся подушками;
  • Проводьте сімейні обіди, грайте вечорами в настільні ігри (подивіться список моїх улюблених настільних ігор в попередньому пості), катайтеся на велосипеді, гуляйте на свіжому повітрі з ліхтариком ввечері.

2. Тренуйте здатність відкладати задоволення

  • Дайте їм можливість почекати!Поясніть дитині, що нудьга – це нормально, під час нудьги часто народжуються найкреативніші ідеї.
  • Поступово збільшуйте час очікування між «я хочу» і «я отримую»;
  • Уникайте використання гаджетів в автомобілях і ресторанах – замість цього навчіть їх чекати, розмовляючи і граючи;
  • Обмежте кількість постійних перекусів.

3. Не бійтеся встановлювати рамки. Дітям необхідні обмеження, щоб рости щасливими і здоровими !!

  • Складіть розклад для прийому їжі, сну, часу для гаджетів;
  • Подумайте про те, що ДОБРЕ для них, а не про те, чого вони ХОЧУТЬ / НЕ ХОЧУТЬ.Пізніше вони скажуть вам за це спасибі.Виховання дітей – це важка робота. Ви повинні бути креативними, щоб змусити їх робити те, що для них добре, тому що більшу частину часу це буде повною протилежністю тому, чого вони хочуть;
  • Діти повинні снідати і їсти поживну їжу.  Їм потрібно проводити час на відкритому повітрі і лягати спати в певний час, щоб прийти в школу готовими до навчання!
  • Перетворіть те, що вони не люблять / не хочуть робити в задоволення, в емоційно-стимулюючу гру.

4. Навчіть свою дитину виконувати монотонну роботу з ранніх років, оскільки вона є основою для майбутньої «працездатності»

  • Складати білизну, прибирати іграшки, вішати одяг, розпаковувати продукти, накривати на стіл, готувати обід, мити посуд, заправляти ліжко;
  • Будьте креативні. Додайте елемент гри, щоб викликати у мозку асоціації з чимось позитивним.

5. Прищеплюйте соціальні навички

  • Навчайте їх робити щось по черзі, ділитися, вміти програвати / вигравати, йти на компроміси, хвалити інших, говорити «будь ласка» і «спасибі».

Діти змінюються, коли їх батьки змінюють свою точку зору на виховання дітей. Допоможіть дітям домогтися успіху в житті! Нехай їх мозок почне навчатися і тренуватися якомога раніше!

Вікторія Прудей  Торонто, Канада

Джерело: http://www.otozh.com.ua

Небезпеки в інтернеті, про які необхідно знати дітям

Міжнародний день захисту інформації відзначається 30 листопада. З кожним роком його актуальність зростає через глобалізацію та повсюдне використання інтернету. Сьогодні це поняття дещо транформоване та охоплює більшу кількість проблем.
30 листопада 1988 вперше спостерігали за епідемією«хробака» («Морріс»), який показав, наскільки може бути вразливим персональний комп’ютер та інформація на ньому.
Зараз в Україні майже 22 млн користувачів інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. У цьому контексті турбота про дітей набуває більших масштабів. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті.

Від чого варто захищати дитину

Інформаційна безпека стосується захисту життєво важливих інтересів людини (і більш глобально — суспільства, держави). Неправдива, неповна, невчасна інформація може нанести шкоду. Особливо вразливі у цьому контексті діти. Вони можуть не знати, яку інформацію можна викладати в мережу, а яку не варто. Інколи школярі не можуть правильно зреагувати на матеріали з мережі з різних причин. Робота у цьому напрямку для вчителів та батьків дуже важлива. Безконтрольний доступ до інтернету може мати негативні наслідки для дитини.

Типи загроз

1. Стосуються особистої безпеки:
  • Ознайомлення з порнографічними матеріалами, ненормативною лексикою, інформацією суїцидального характеру, расистського, ненависницького чи сектантського змісту.
  • Загроза отримання недостовірної чи неправдивої інформації.
  • Формування залежності (ігрової, комп’ютерної, інтернет).
  • Спілкування з небезпечними людьми (збоченці, шахраї, грифери).
  • Залучення до виконання протиправних дій (хакерство, порушення прав та свобод інших).
2. Стосуються безпеки інших.
  • Матеріали, існування та використання яких може стати причиною посягання на безпеку оточуючих (наприклад, інформація про створення вибухівки).
  • Свідоме та несвідоме введення в оману інших.
  • Вчинення протиправних дій, що тягнуть за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
  • Кібербулінг — свідоме цькування та приниження, передусім однолітків.
3. Стосуються загрози витоку персональної інформації:
  • Розголошення персональної та конфіденційної інформації (прізвища, імена, контакти, секретні дані кредитних карток, номери телефонів).
  • Загроза зараження ПК вірусами різної категорії.
  • Небезпека завантаження програм зі шкідливими функціями.
Це найбільш поширені типи загроз, з якими може зіштовхнутися дитина в інтернеті, викладаючи чи переглядаючи сумнівну інформацію. Від деяких з них можна захиститися технічними засобами, але більшість вимагають комплексного підходу. Наприклад, у розібратися у цьому допоможе безкоштовний онлайн-курс від порталу Prometheus — “Основи інформаційної безпеки”. Курс містить інформацію, яка буде цікава лише тим, хто захоплюється IT (історія появи вірусів). Але є й уроки, де розкриваються принципи захисту під час спілкування в соцмережах, при купівлі чогось в інтернеті тощо.

Пам’ятка

Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям

  1. Не давайте нікому своїх паролів.
  2. Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  3. Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  4. Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  5. Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  6. Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  7. Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  8. Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  9. Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  10. Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  11. Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  12. Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

На чому варто робити акценти

Основна порада для школярів будь-якого віку складається з трьох ключових аспектів:
Пам’ятайте: Коли ви розмістили інформацію в інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль. Видалення матеріалу та його копій практично неможливе.
Перевіряйте: Ви маєте достеменно знати, кому надаєте інформацію, а також, як і з якою метою вона буде використана.
Думайте: Чи варто розміщувати інформацію, якщо ви не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким?
Скоріше за все у вашому дитинстві не було інтернету, тому вам досить складно поставити себе на місце сучасної дитини. Зріла людина може контролювати мережу по мірі своїх знань, а от для дитини це може здатися дещо складним через об’єктивні причини.
Саме тому старшим потрібно окреслити для себе проблемні моменти в мережі, а потім навчити дитину бути розсудливою, відповідальною за свої дії не лише в реальності, а й в віртуальному світі. Більшість проблем можна уникнути, якщо своєчасно пояснити, що інтернет безпечний для тих, хто з розумом підходить до користування ним.

Джерело: https://naurok.com.ua

ДІАЛОГ «СУСПІЛЬСТВО — ВЧИТЕЛЬ»: РОЗДУМИ ПРО ПІДМІНУ ПОНЯТЬ (джерело www.facebook.com)
Учительки з Рівного Юрко Ольга і @РусланаІськович написали статтю про ідеальне і реальне. Точніше про те як освітній процес бачать збоку, а як зсередини.
Повна версію надруковано в журналі «Педагогічна майстреня», № 2, 2018 р. ВГ «Основа».
А до вашої уваги, — найсмачненьке. Сперечайтеся, якщо маєте заперечення!
Звідусіль лунає: «Ми змінюємо країну». На зміни спрямовані новий Закон про освіту, освітні реформи, що почалися… Виявляється, що у батьків, учителів, учнів та й сторонніх до процесу осіб власні уявлення про те, як потрібно навчати. І часто ці переконання діаметрально протилежні.
У суспільстві культивується думка (вдало «підігріта» психологами та соціологами!), що кожна дитина є талановитою, а тому може легко досягти успіхів у навчанні, навіть стати відмінником. Батьки не бажають відшуковувати в своєї дитини її унікальний талант (а це можуть бути навіть такі буденні речі, як кулінарія, доглядання за квітами, спілкування з однолітками), а роблять просту підміну понять: моя дитина талановита, вона може добре знати математику, просто поганий учитель не вміє розкрити цей талант.
Усі такі «спеціалісти-порадники» постійно наголошують на помилках учителя, ставлять подекуди фантастичні взаємовиключні вимоги до його роботи. А у вчитель, якому нав’язують таким чином почуття провини, не завжди може дати аргументовану відповідь.
Можливо тому, що суспільство часто замінює одні поняття на інші. У цій статті розглянуто декілька прикладів такої заміни понять і аргументовано їхнє застосування..
Частина 1. Знання ≠ інформація.
Запитайте у будь-кого: «Навіщо ходити до школи?». У відповідь — вічне кліше «Щоб здобувати знання». Ніхто не скаже «отримувати інформацію». Але водночас у багатьох виступах і публікаціях нав’язується думка що все, чого вчать у школі, сучасні діти можуть знайти в мережі інтернет. Тут очевидна підміна понять Адже знання не означають інформацію.
Інформація аморфна, не структурована, хаотична. Знання — це інформація на її найвищому рівні. Вони стосуються певної області, галузі; систематизовані, науково обґрунтовані й чітко окреслені. Отже, коли з інформації творяться знання, то відбувається перехід на вищий рівень розуміння явища, процесу, предмета. Знання можна визначити, як результат пізнавальної діяльності людини, як кінцеве відображення певної сторони реальної дійсності у свідомості людини у вигляді гіпотез, ідей, концепцій. Знання є своєрідним «інструментом», що дає змогу людині засвоювати нову інформацію, знаходити нові зв’язки, формувати нові судження, тобто здобувати нові знання. Вони також є основою моральних переконань, естетичних поглядів, світогляду. Знання не тільки формують новий погляд на світ, але й змінюють ставлення до нього.
У всесвітній мережі інтернет є багато інформації та дуже мало знань. Школярам потрібен учитель, який професійно надаватиме саме знання, а не інформацію.
 Частина 2. Зацікавлювати ≠ розважати.
Один з найпоширеніших аргументів батьків: «Моя дитина погано вчиться, бо їй не цікаво. Зацікавте її!». Учителі одразу почуваються винними: «А може я щось роблю не так?». І йдуть у клас «зацікавлювати».
На жаль, відірвати від своїх справ і ґаджетів більшість наших учнів може лише щось екстраординарне. Учителі створюють мультимедійні презентації, переобтяжуючи їх уривками мультфільмів, вигадують усілякі уроки-подорожі, уроки-казки, тощо. Учні розважаються. А як щодо знань?
Будь-якому успіху завжди передує наполеглива праця. Чи є на світі професії, роботи, що не потребують жодних зусиль і зосередженості? Хто в дорослому світі виконує свою роботу бавлячись? Чому навчання має стати забавкою, грою?
Зацікавлювати школярів потрібно, але «круті розваги» можливі лише час від часу. А на звичайних уроках учитель може:
  • Показати, що цей навчальний матеріал дійсно буде потрібний у житті. «Вищий пілотаж», коли вдасться довести це і майбутньому філологу, і фізику одночасно.
  • «вписати» цей навчальний матеріал у цілісну картину світу;
  • спонукати до розв’язання проблеми, адже це принесе розумове задоволення;
  • зацікавити роботою, щоб не «підвести» команду;
  • заохотити похвалою й оцінкою.
Частина 3. Повчання ≠ виховання
Говорячи про надмірні вимоги суспільства до педагогів, хочемо зауважити, що іноді ми, вчителі, також підмінюємо деякі поняття. Розгляньмо приклади такої підміни.
Наприклад, ми у своїй «боротьбі» за дисципліну на уроці, замість того, щоб організувати правильно навчальний процес, завантажити учнів роботою і конкретно розбиратися з тим, хто не працює, починаємо читати нудні нотації, уважаючи, що таким чином реалізовуємо виховну мету уроку.
Цей метод «виховання» полюбляє іноді керівництво, коли на нараді замість того, щоб конкретно назвати винних у чомусь, вичитують нотації всім, без винятку, нібито для профілактики. Згадаймо свої відчуття в той момент…
Виховувати — це не повчати. Виховують влучним висловом, коротенькою (1–2 хв) повчальною історією, спонуканням до роботи, похвалою. А найкраще — власним прикладом.
Окремо хочеться сказати про наші, так звані, виховні заходи.
Поміркуймо! Левову частку в процес виховання вносять батьки учнів. На мить уявіть процес виховання в сім’ї, коли мама або тато читають протягом 40 хвилин вірші, співають пісні або «показують інсценізації». Важко уявити?.. А чому в школі це вважається нормальним? Чому
літературно-музичну композицію на задану тему ще й досі називають виховною годиною?
У сім’ї обговорюють події, розмірковують, дискутують, спільно працюють, можуть навіть співати і вірші читати, але ж не за сценарієм. А ми все ще пишемо сценарії, проводимо репетиції та здаємо фотозвіти. Цікаво, такий процес виховання досягає мети?
Виховує дітей якась спільна творча робота, відверта розмова, благодійні акції, добрі справи, концерти для батьків, зустрічі з цікавими людьми, походи, екскурсії та багато іншого.
 Частина 4. «Круглий» відмінник ≠ успішна особистість.
А наступну підміну понять, на мою думку, одночасно не помічають і вчителі, і батьки, і, особливо, бабусі.
Знати всі шкільні предмети на відмінно здатні лише одиниці. Таких дітей може бути лише 2–3 на всю школу. А ми бачимо таких 2–3 «круглі» відмінники в кожному класі. Чи завжди добре вони знають? Чи ми ставимо гарні оцінки зі словами «дамо дитині шанс, адже вона старається». Бідолашна дитина. Вона зубрить нецікаві їй предмети, іноді виконуючи домашнє завдання до 2-ї години ночі. І це лише для того, щоб задовольнити амбіції своїх батьків. Та практика свідчить, що успішними в житті стають не відмінники, а наполегливі, відповідальні й комунікабельні люди, які досконало володіють знаннями в своїй окремій галузі, уміють відстоювати свою думку і свої інтереси.
Отже, батькам, перш ніж вимагати від своєї дитини відмінних оцінок, з усіх предметів, варто зрозуміти, чи потрібно це самій дитині. І ми, вчителі, теж маємо це розуміти і знаходити переконливі аргументи, що успіх — це не лише відмінна оцінка з предмета. Успіх — це подолання вершини, що для кожного може бути своєю.

КомментарийСохранить

Формування навиків безпечного спілкування з незнайомими людьми

 

 

ditina_ta_neznaiomec.jpg (61.58 Kb)Спілкуючись з дітьми та задаючи їм навідні запитання, дорослі можуть дізнатися, які ситуації при спілкуванні з незнайомими людьми вони вважають потенційно небезпечними, а які – ні. Припустимо, безпечною вашій дитині може здаватися бесіда з жінкою, якщо вона відбувається в школі, дитячому садку. Дитина вважає її вчителем або вихователем, оскільки всіх співробітників навчального закладу вона не знає, а «педагог» має відповідний зовнішній вигляд.

Правила безпечної поведінки з незнайомими людьми для дітей

  1. Постарайтеся донести до своєї дитини думку про те, що вона не зобов’язана допомагати незнайомим людям, навіть якщо цього вимагає ситуація або суспільна мораль, це небезпечно. Ваше чадо може допомогти незнайомцеві, повідомивши про його проблему батькам чи знайомій людині або рекомендувати йому звернутися за допомогою до дорослих.
  2. Навчаючи дітей правилам безпечної поведінки з незнайомими людьми, батькам бажано фіксувати увагу дитини не на те, що вона не повинна говорити стороннім (наприклад, подробиці побуту родини), а на те, що їй варто сказати, щоб уникнути неприємностей і небезпечних ситуацій.
  3. Відпрацюйте разом з дитиною її поведінку при зустрічі з незнайомою людиною в різних ситуаціях. Пам’ятайте, ці дії повинні бути спрямовані на припинення будь-якого спілкування з незнайомцями. Для цього дитині варто, не вступаючи в небажаний діалог, якнайшвидше покинути місце бесіди. Після того, як вона опиниться в безпеці, дитині бажано розповісти про події з нею батькам або знайомим дорослим. В іншому випадку під загрозою може опинитися особиста безпека дитини.

Формування навичок безпечної поведінки у дітей

При зустрічі з підозрілою незнайомою людиною на вулиці алгоритм дій дитини може бути наступним:

Перший крок безпечної поведінки: оцінити ситуацію

Дітям варто усвідомити, що кожен незнайомець, що стоїть перед ними – людина потенційно небезпечна. Неважливо, хто це – дівчинка, хлопчик, дідусь чи літня жінка – якщо дитина не знає його (або його не знають батьки), то перед ним незнайома людина а, значить, ставитися до неї варто відповідно.

Другий крок безпечної поведінки: відійти на безпечну відстань

Навчіть дитину триматися на безпечній дистанції від незнайомої людини. Для цього відміряйте у будинку на підлозі відстань два метри і запропонуйте дитині запам’ятати її. Якщо підозрілий суб’єкт йде на зближення, потрібно швидко йти, або тікати від нього в безпечному напрямку.

Третій крок безпечної поведінки: припинити спілкування

Серед зловмисників знайдеться чимало прекрасних психологів, які зможуть легко «заговорити» дорослу людину, не кажучи вже про дитину. У цьому випадку розмову з сумнівним співрозмовником діти можуть припинити словами «Вибачте, мені потрібно запитати дозволу батьків», «Вибачте, не можу Вам в цьому допомогти, запитайте у дорослих» і так далі. Поки незнайомець намагається аналізувати ситуацію і приймає рішення (психологи вважають, що на це у людини йде від двох до п’яти секунд), у дитини є час на те, щоб покинути небезпечне місце або покликати на допомогу дорослих.

Четвертий крок безпечної поведінки: піти в безпечне місце

Не даючи незнайомцеві договорити, дитина може підійти до знайомих батьків інших дітей, що знаходяться у дворі, або піти додому, тримаючи незнайомця в полі зору. А опинившись у повній безпеці, зв’язатися з батьками і повідомити їм про подію, дослівно переказуючи розмову з незнайомою людиною.
ditina_ta_neznaiomec2.jpg (178.72 Kb)

Дитина і незнайомець: варіанти припинення розмови

Розглянемо можливі варіанти безпечної поведінки з незнайомою людиною на конкретних прикладах.

Під час гри у дворі до дитини підходить ровесник і каже: «Недалеко звідси побудували нове спортивне містечко. Підемо подивимося ». Відповідь: «Спочатку мені потрібно запитати дозволу у батьків».

Незнайомець продовжує: «Я думав, що ти вже досить великий (велика), а тобі, виявляється, мама не дозволяє. Тобі слабо? ». Відповідь: «Мені не слабо. Я піднімуся додому і попереджу батьків, що піду на спортивне містечко». Після цього дитина швидко відходить на безпечну відстань і йде додому, перевіряючи, чи не переслідує його незнайомець. Після його розповіді батькам варто спуститися у двір і перевірити отриману від нього інформацію.
Поруч з дитиною на вулиці зупиняється автомобіль, і незнайома жінка-водій, посміхаючись, просить: «Сядь, будь ласка, в машину і покажи дорогу до вулиці Липневої, а то я сильно спізнююся».

Відповідь: «Вибачте, не можу вам допомогти». Ваша дитина швидко відходить від машини на безпечну відстань, а потім іде в напрямку, протилежному ходу руху автомобіля, перевіряючи, чи не переслідує його жінка. А опинившись у безпечному місці (вдома або у дворі), розповідає про цей випадок батькам, вчителям або іншим знайомим дорослим.

Опинившись у безпеці, дитина, як і в інших випадках, оперативно зв’язується з батьками і розповідає їм про подію, дослівно переказуючи розмову з незнайомою людиною.

 

Джерело: