Сторінка голови методоб’єднання вчителів початкових класів Денисович А.В.

image-0-02-05-66fa2bcd3b9049479988865bf891333935409851757a78cd38feec1a65b71fa2-vДенисович Алла Василівна

вчитель початкових класів

Особистий блог

Моє портфоліо

Презентація здоров’язберігаючих технологій  

Презентація “Інтеграція” НУШ

Цікаво і весело проводимо час

Дивитися тут: https://alladenysovych.blogspot.com/2018/05/blog-post_67.html

Переможці нагороджені дипломами 1, 2 і 3 ступенів, а всі інші — сертифікатами про участь у шкільний дистанційній олімпіаді «Всеосвіта Весна — 2018» з української мови

Фото Аллы Денисович.

Активну участь беруть  діти 2 класу в різних конкурсах. А саме у міжнародному природничому інтерактивному конкурсі “Колосок”, математичному конкурсі “Кенгуру”

img_20170908_084822img_20180426_091214 img_20180426_091412 img_20170908_084737 img_20180426_091354 img_20180426_091348

МО молодших класів. Обмін досвідом

 

 

Виховання дітей в еру цифрових технологій

Сучасні діти розбираються в техніці набагато краще за батьків і проводять за комп’ютером й ґаджетами практично весь свій вільний час. Це негативно позначається на їхньому фізичному та інтелектуальному розвитку, адже всі інтереси дитини зосереджені на віртуальному світі й іграх. Отже важливо навчити дітей правильно ставитися до цифрової техніки.

Запропоновані в статті рекомендації допоможуть батькам розібратися в постійно мінливому цифровому світі та сформулювати в дитини здорове ставлення до електронних пристроїв.

Складіть власний план використання електронної техніки

Електронні ґаджети можуть допомагати вам, а можуть і не відповідати вашим сімейним цінностям або стилю виховання. Якщо використовувати комп’ютерну техніку правильно, вона допомагає встигати більше протягом дня. Але якщо використовувати її бездумно, вона витісняє багато важливих занять, таких як живе спілкування, спілкування з родиною, ігри на свіжому повітрі, сон.

Розумно сплануйте своє дозвілля, приділяйте час усім необхідним заняттям. Ставтеся до віртуального життя як до однієї зі сторін життя дитини. У ставленні до неї використовуйте ті ж принципи виховання, що й у ставленні до реального життя. Установіть розумні межі. З’ясуйте, з ким дружить ваша дитина в реальному й віртуальному житті. Дізнайтеся, які програми й додатки вона використовує, які сайти відвідує та чим займається в Інтернеті.

Установіть обмеження й дозволяйте дитині відпочивати

Як і будь-яке інше заняття, використання комп’ютерної техніки вимагає розумних обмежень. Частину вільного часу дитина, особливо в ранньому віці, повинна проводити, не використовуючи комп’ютерну техніку. По можливості проводьте цей час разом з нею.

Грайте і вчіться разом з дитиною. Участь батьків у комп’ютерних іграх також важлива – вона розвиває в дитини навички соціальної взаємодії, навчання та зміцнює зв’язок з рідними. Спільні комп’ютерні ігри – чудова нагода продемонструвати спортивну поведінку та етикет. Під час гри у вас також є можливість поділитися власним життєвим досвідом і поглядами на майбутнє.

Будьте позитивним прикладом для наслідування. Показуйте дитині приклад доброти й гарних манер поведінки в Інтернеті. Оскільки діти схильні наслідувати своїх батьків, не сидіть за комп’ютером надто довго. У вас більше шансів зблизитися зі своєю дитиною під час ігор і спільних занять, ніж коли ви дивитеся на монітор комп’ютера.

Цінуйте живе спілкування

Маленькі діти найкраще вчаться в процесі двосторонньої комунікації. Розмови на різні теми дуже важливі для розвитку мовлення дитини. Спілкування має відбуватися наживо або хоча б за допомогою відеочату (якщо батьки у від’їзді або з дитиною спілкуються бабуся чи дідусь, які живуть далеко). Дослідження показали, що розмови на різні теми з дитиною розвивають її мовлення набагато краще, ніж «пасивне» слухання або онлайн-навчання.

Обмежуйте використання комп’ютера дітьми

Не дозволяйте сидіти за комп’ютером дітям до двох років (виняток може становити лише спілкування з близькими родичами за допомогою відеочату). Дітям від двох років можна сидіти за комп’ютером разом з вами – так ви можете використовувати комп’ютер з навчальною метою. Для дітей дошкільного віку обмежте час перебування за комп’ютером до однієї години. Подбайте про те, щоб дитина переглядала тільки якісний контент. Переглядайте його разом з дитиною, допоможіть їй учитися на тому, що вона сприймає з екрану комп’ютера.

Створюйте зони, вільні від електроніки

Не допускайте використання ґаджетів під час прийому їжі, громадських заходів та в дитячій спальні. Вимикайте телевізор, коли ніхто не дивиться його, оскільки фонові звуки заважають живому спілкуванню з дитиною. Заряджайте ґаджети вночі поза дитячою спальнею, щоб позбавити дитину від спокуси користуватися ними. Такі правила сприяють тому, що сім’я більше часу проводить разом, а в дитини розвиваються звички здорового сну й харчування. Це позитивним чином позначиться на її здоров’ї та самопочутті.

Не використовуйте електронні пристрої для того, щоб заспокоїти дитину

Ґаджет може відволікти й заспокоїти дитину, але при цьому він не повинен бути єдиним засобом. Дитину потрібно навчити розпізнавати сильні емоції й керувати ними, справлятися з нудьгою, заспокоюватися за допомогою глибокого дихання, знаходити способи вирішення проблем і управління емоціями.

Використовуйте навчальні програми для дітей. Більш 80000 додатків визнані навчальними, проте дослідження показують, що не всі вони відповідають заявленій якості. Інтерактивні додатки повинні відповідати ряду вимог, а також віку дитини.

Для підлітка проводити час в Інтернеті – цілком нормально

Онлайн-спілкування – це одна зі складових розвитку підлітка. Соціальні мережі допомагають дитині вивчати себе та своє місце у світі дорослих. Просто переконайтеся, що ваш підліток поводиться правильно як у реальному, так і у віртуальному світі.

Багатьом підліткам доводиться нагадувати про те, що налаштування приватності в Інтернеті не забезпечують анонімності: їхні фотографії, думки й поведінка в Інтернеті формують їх віртуальний образ. Залишайтеся відкритими, давайте зрозуміти дитині, що ви поруч у випадку, якщо їй буде потрібна порада чи допомога.

Попередьте дитину про необхідність дотримання приватності в Інтернеті

Дитина повинна розуміти, що як тільки вона відіслала повідомлення або поділилася фотографією, їх не можна буде повністю видалити. Особливо це стосується повідомлень і фотографій непристойного змісту. Діти також повинні знати, що злочинці часто використовують соціальні мережі, чати, електронну пошту та онлайн-ігри для того, аби втертися в довіру.

Пам’ятайте: діти завжди залишаються дітьми

У віртуальному житті вони можуть припускатися помилок. Постарайтеся сприймати їх з розумінням і витягти з них урок для дитини. Однак такі явища, як буллінг, повідомлення або фотографії непристойного змісту тощо, можуть мати серйозні наслідки. Батьки повинні бути уважними до віртуального життя дитини і, якщо необхідно, звернутися по допомогу до фахівця.

Електронні пристрої – невід’ємна частина нашого повсякденного життя. Якщо використовувати їх правильно, вони можуть принести велику користь. Однак дослідження показують, що живе спілкування з сім’єю, друзями та вчителями відіграє більш важливу роль у розвитку дитини. Приділяйте увагу живому спілкуванню й не дозволяйте електронним пристроям замінити його.

Лепбук

  Одне з найбільших християнських свят з приводу воскресіння Ісуса Христа  Великдень. Кожного року діти готуються до цього свята, виготовляють безліч виробів. А цього року ми вирішили зробити Лепбук.

Лепбук – це інтерактивна папка для дітей, яка присвячена якій-небудь певній тематиці. Ідеальний варіант це коли дитина не тільки бачить перед собою готовий лепбук, але й приймає активну участь у його підготовці. Адже тоді процес запам’ятовування проходить легше і швидше. В процесі роботи з тематичними матеріалами діти вчаться проводити спостереження, виконувати завдання, вивчають і закріплюють інформацію. Пізніше дитина завжди зможе знову повернутись до цього лепбука і поновити свої знання. Ось який вийшов у нас колективний лепбук “Великдень”
Вербна неділя
Марія Хоросницька

Тоненьким прутиком
З вербовим котиком
Себе вітаємо
Легеньким дотиком…

Радісну вістку
Собі говоримо,
Що день великий
Не поза горами,

Що вже за тиждень
Буде Великдень

img_20180329_161205-2

img_20180329_161234

img_20180329_161245img_20180329_161432img_20180322_123247
img_20180329_161228
img_20180329_161220

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lego на заняттях з математики: 5 способів, як використати констуктор

Міжнародні партнери обіцяють, що скоро всі українські діти матимуть змогу навчатися з допомогою Lego. Розповімо про 5 способів, як використати цей відомий на весь світ конструктор на заняттях з математики.

РОЗВ’ЯЗУЄМО ЗАДАЧІ
Для розв’язання найпростіших задач вам знадобляться 2 види цеглинок різного кольору.

Приклад завдання. На поляні росло 5 квіток. Згодом на поляну прилетіли метелики та сіли кожен на свою квітку. Трьом метеликам квіток не вистачило. Чого більше – квіток чи метеликів? На скільки?

Процес розв’язку. Про що йде мова у задачі? Скільки було квіточок? Викладаємо квіточки цеглинками одного кольору.

Далі беремо цеглинки іншого кольору та викладаємо біля кожної квітки. Скільком метеликам не вистачило квіточок? Діти відповідають, що три. Отже потрібно взяти ще три цеглинки того кольору, який «присвоїли» метеликам.

Таким чином діти побачать, скільки на поляні квіточок, а скільки метеликів, кого більше та на скільки.

ВИВЧАЄМО СКЛАД ЧИСЛА
Вам знадобляться цеглинки двох кольорів.

Приклад завдання. Розписати склад числа «6».

Процес виконання завдання. Беремо одну цеглинку одного кольору, п’ять – іншого. Далі дві – одного, чотири – іншого і так далі.

Викладаємо усі варіанти.

ПРОВОДИМО ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ

Можна використовувати цеглинки як одного кольору, так і різних.

Приклад завдання. Покладіть у правому нижньому куті дві цеглинки, далі підніміться вгору та викладіть чотири цеглинки, поверніть наліво та викладіть п’ять цеглинок і так далі.

Це може бути геометрична фігура або малюнок.

Запитання до дітей після виконання завдання: Що вийшло? Скільки цеглинок використали? Якого кольору?

ПРОВОДИМО МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

Приклад завдання. Давайте побудуємо будинок. Перший поверх – 5 цеглинок, 2-й поверх – на 3 цеглинки більше, 3-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж 2-й поверх.

ВИМІРЮЄМО ПРЕДМЕТИ ТА ПОРІВНЮЄМО ЇХ

Приклад завдання. Виміряти висоту олівця та іграшки. Порівняти їх.

Процес виконання завдання. Для того щоб виміряти висоту предмета, запропонуйте дитині побудувати поряд з цим предметом вежу з цеглинок, яка б охопила всю його довжину. Після того як дитина побудує дві вежі, їх слід порівняти: який з предметів вищий та на скільки цеглинок.

Самоосвіта

  Майстер-клас      Кейс-технологія. Інтегровані уроки. Методи, прийоми кейс-уроку

 Ліснівська Тетяна

28952015_805033946349214_2857043549350705435_n 29063127_805033943015881_4161192742866759645_n

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
В.О. Науменко

img_8546

%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d1%81%d0%be%d0%b2%d0%b8%d1%87-%d0%b0%d0%bb%d0%bb%d1%96-%d0%b2%d0%b0%d1%81%d0%b8%d0%bb%d1%96%d0%b2%d0%bd%d1%96

sertificate_001

%d1%81%d0%b5%d1%80%d1%82%d0%b8%d1%84%d1%96%d0%ba%d0%b0%d1%82

Уряд затвердив новий освітній Стандарт для початкових класів

Кабінет міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким учитимуться перші класи Нової української школи в наступному навчальному році.
Відповідне рішення ухвалили за засіданні Кабміну 21 лютого.
Основна відмінність нового Стандарту – орієнтованість на здобуття учнями компетентностей, а не лише знань.
Цей Стандарт опрацьовували впродовж 2-х років. Ми враховували найцікавіший і найуспішніший досвід 7-и країн, залучили міжнародну експертизу. Ми також враховували найкращі українькі традиції, зокрема, які пов’язані зі світосприйняттям. методиками навчання, активного пізнання. Наприклад, закладені ідеї Василя Сухомлинського.
Тобто ми можемо сказати, що цей Стандарт є українським продуктом, який базований на найкращому зарубіжному та національному досвіді“, – зазначила міністр освіти і науки Лілія Гриневич на засіданні уряду.
За цим Стандартом у 2018/2019 навчальному році розпочнуть навчання всі перші класи.
Тепер МОН має затвердити Типові начальні програми, які запропонують до використання школам. Вже відбулося громадське обговорення цих програм, тож найближчим часом їх мають затвердити із врахуванням пропозицій, отриманих під час обговорень.
Передбачається, що школи зможуть використовувати типові навчальні програми, розробляти свої на основі типових, затверджуючи їх на педрадах, або ж користуватися нетиповими навчальними програмами (написаними суто на основі Стандарту), які запропонують певні авторські колективи або ж розробити власні. Ці програми потребуватимуть окремого затвердження, процедура для чого зараз виробляється.
Більше про новий Стандарт початкової освіти читайте в нашій статті “Уряд затвердив новий Стандарт початкової освіти: Що це означає”.
Нагадаємо, у 2017/2018 навчальному році 100 українських шкіл пілотуютьновий Державний стандарт початкової загальної освіти.
Читайте також інтерв’ю “Нової української школи” із співавтором Стандарту Романом Шияном.
“Нова українська школа”

МОН затвердило навчальні програми для 1–2 класів НУШ (ДОПОВНЕНО)

22 лютого Колегія Міністерства освіти і науки затвердила 26 навчальних програм для 1–2 класів, з яких 24 – для національних меншин і корінних народів.
Про це повідомив член колегії Сергій Горбачов у Facebook.
Він зазначає, що була сильна дискусія щодо затвердження певних програм.
“Загалом, два варіанти типових освітніх програм, які розроблені під керівництвом О.Я. Савченко та Р.Б. Шияна, заперечень не викликали: вони були затверджені після короткого обміну думками.
Так само практично без зауважень були затверджені 24 програми для шкіл з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини“, – зазначив Горбачов.
Дискусійним виявився перелік таких програм:
  1. Освітня програма “На крилах успіху” 1–2 клас;
  2. Освітня програма “Росток” 1–2 клас;
  3. Освітня програма “Початкова школа: освіта для життя” 1-2 клас;
  4. Освітня програма “Інтелект України” 1–2 клас;
  5. Освітня програма “Гармонія інтелекту та здоровʹя” 1–2 клас;
  6. Освітня програма “Розвивального навчання” 1–2 клас (автори – упорядники: Ломакович С. В., Тимченко Л.І., Жукова С.О., Кондратюк О. М.);
  7. Освітня програма “Розвивального навчання” (колектив авторів Незалежного науково-методичного центру “Розвиваюче навчання” (м. Харків) та Комунального вищого навчального закладу “Харківська академія неперервної освіти”) 1–2 клас;
  8. Освітня програма “Вальдорфська педагогіка” 1–2 клас;
  9. Освітня програма “Світ, в якому я живу” 1–2 клас.
За словами Горбачова, ці програми викликати три суттєві зауваження:
  • Містять потужний “комерційний” компонент. Начебто батьки мають кожного місяця купувати робочі зошити та інші навчальні матеріали, що є порушенням рівних можливостей доступу до державної освіти;
  • Деякі з них надзвичайно перенавантажені навчальним матеріалом, який не відповідає віковим можливостям дітей 6–7 років;
  • Для навчання дітей за певними програмами встановлюються процедури відбору до першого класу, що заборонено законом “Про освіту”.
Врешті-решт після тривалої дискусії було ухвалено рішення про те, що необхідно ретельно підготувати подання цих програм на затвердження  і це буде зроблено протягом місяця.
Сподіваюся, за місяць члени колегії і громадськість отримають вичерпну інформацію від авторів цих програм та експертів за критеріями: відсутність “фінансових обмежень”, відповідність віковим можливостям дитини, загальнодоступність“, – зазначив член колегії.
Водночас, як передає прес-служба МОН, заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей розповів, що під час громадських обговорень проектів програм надійшло понад 400 правок від педагогів, науковців, батьків та громадських активістів.
Їхні зауваження були ретельно опрацьовані та, за можливості, враховані”, – запевнив він.
У міністерстві пояснюють, що педагогічна рада закладу самостійно обирає, за якою програмою вчити учнів. Відповідну програму затверджує керівник закладу.
Крім того, освітні програми, що будуть розроблятися на основі типових, не потребуватимуть окремого затвердження міністерством чи центральним органом забезпечення якості освіти. Це дозволить школам самостійно визначати хід навчального процесу, орієнтуючись на формування ключових та предметних компетентностей учнів після закінчення навчального року“, – наголосили у відомстві.
Зараз МОН готує наказ про затвердження програм, після чого їх опублікують на своєму сайті.
Нагадаємо, у грулні 2017 року МОН виносило на обговорення два варіанти Типової навчальної програми для початкових класів.
21 лютого Кабінет міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким учитимуться перші класи Нової української школи в наступному навчальному році.

Екскурсія до осіннього лісу

img_20170915_134115 img_20170915_134253 img_20170915_132832 img_20170915_131647 img_20170915_133152

 Проект “Пташина їдальня”

Бринить-співає наша мова,

Чарує, тішить і п’янить.

(Олександр Олесь)

Урок -свято рідної мови

(пройшов у другому класі)